:)

miercuri, 10 februarie 2010

La scoala. Cu Sut(z)a si Nebu

Lectia de azi. Poezia.


Picior băgăcios
Pe drum, mergând încrucişat, 
Scăpam un ou mai laminat.
Şi el, plângând, m-a întrebat
Cum de eu, mămica lui, l-am dat?

Cu un glas umed şi rece
L-am văzut atunci cum trece.
A plecat şi m-a lăsat
Şi lăsând pe jos scuipat.

Mămăligă rece-n faţă
Ia mai dă-te-n colo, raţă!
Mămăligă rece, veche
Stai aşa, că n-am pereche!

Cum văzui un fir de ploaie
Atunci părul mi se-ndoaie
Ca un smoc de ghindă sură
Îmi pică atunci în gură sub formă de murătură.

Bălăceală-n usturoi
Uite colo, văd un roi.
Portocale închegate
Să lăsăm un orb pe spate!

* pentru poezie am scris fiecare cate un vers; pentru titlu, cate o litera



Bread de tăciune 
Mişunând şi măsurând
Ghilimeaua stă cântând.
Cărămida stă şi ea
Legănând mărgeaua mea.

Şpiţul caţără un cal
Şi mâncarea jură, jură
Că banana luptă-n mal.
Vai, mărgeaua plânge-n şură.

Varza roşie visează,
Prăjitura salivează.
Nu ai leagăn mai ciudat
Decât pleoapa supărat' .

Minciunica grohotească,
Ce salută limba scoasă
La o margine cerească
De ştampilă, cu o coasă.

Alungami-ai musca-n sus
Pe un ursuleţ grăsuţ
Cu zăbale şi Crăciun
Hai, aruncă-mă la moon.  



Era mămăliga sexy
Nuca merge înapoi
Prin mlaştină, tărăboi
Cu viteaza Marmaloi,
O nurcuţă cu trei boi.

Cineva zbiera: Papuci!
Un cocoş nu avea muci
Şi când se gătea atunci
Se scobea doar pe năluci.

Papagalul mai sorbea
Câte-o ciorbă, mai colea.
No! Ascultă ce zicea:
"Voi veni şi voi mânca! "

Un papuc mergea domol,
Maţul se-ncurca în mall
- Hei, împiedicat micuţ
Nu ai, maică, nici un struţ?


* pentru ultimele 2 poezii, am scris cate un cuvant-2 pe rand . Si la titlu, la fel, cate o litera fiecare







Opere, nu? O sa ajunga sa fie studiate si date ca subiecte la bac intr-o zi!  
 
 
_______
 2 si 3  si 4
  
 
  

2 comentarii: